Hatha Yoga
Goed voor Iedereen


Welkom op mijn webstie, 


Door hatha yoga oefeningen en ademhalingstechnieken leer je je spieren bewust aan te spannen en te ont-spannen, waardoor je het verschil van spanning en ont-spanning leert kennen.

Leer luisteren naar de signalen van je eigen lichaam tijdens het uitvoeren van de oefeningen. Door bewuster te ademen, kun je eventuele blokkades opheffen, zodat de energie weer vrij door kan stromen en er ruimte ontstaat.
Hierdoor voel je je lichamelijk en geestelijk beter en ben je dus jezelf aan het helen.

Dit gaat dan ook verder in je dagelijkse leven, waardoor je je beter leert ontspannen, beter kunt slapen en bovendien beter kunt concentreren.  Een ieder doet de oefeningen op zijn/haar manier, binnen de mogelijkheden die het lichaam aangeeft. Het gaat niet om prestatie.
Hatha yoga is niet zweverig en je hoeft er ook niet lenig voor te zijn.

Na langere tijd van beoefening word je van zelf soepeler en sterker.
De ademhalingsoefeningen geven je meer ruimte en verbeteren de algehele conditie.

Via mijn links kan ik je wellicht op goede ideeen brengen.

Een warme groet,

Karin Snijders

Wegens de vakantieperiode nu geen oefening van de maand. Voor de liefhebbers zijn er inmiddels voldoende oefeningen beschreven die je kunt doen. Er is wel een nieuwe ademhalingsoefening te vinden.

Fijne zomervakantie.

Oefening van de maand mei en juni 2017 - De vlinder en rollen over de ruggewervel

Je zit rechtop met de beide benen ontspannen voor je. Je brengt de beide handen onder de knieholtes aan de buitenzijde van de knieen. 

Haal dan in een beweging de beide knieen naar je toe en laat ze naar buiten vallen. Sla de beide handen om de voeten heen. Veer dan rustig met de knieen naar de grond. Probeer de rug recht te houden. Adem rustig in en uit.

Kruis dan de onderbenen en pak de voeten vast en rol een aantal keer over de ruggewervel heen en weer. Kom dan uiteindelijk tot zit. 

Breng de benen weer recht voor je en pak de tenen vast. Op een iademing recht je de rug en probeer je beide knieholtes op de grond te houden. Adem rustig in en uit. Het hoofd is het verlengde van de wervelkolom.

Wil je de oefening afbreken, laat dan de tenen los, rol naar achteren en blijf even rusitg op de rug liggen. Voel na wat deze oefeningen met je gedaan hebben.