Hatha Yoga
Goed voor Iedereen


Welkom op mijn webstie, 


Door hatha yoga oefeningen en ademhalingstechnieken leer je je spieren bewust aan te spannen en te ont-spannen, waardoor je het verschil van spanning en ont-spanning leert kennen.

Leer luisteren naar de signalen van je eigen lichaam tijdens het uitvoeren van de oefeningen. Door bewuster te ademen, kun je eventuele blokkades opheffen, zodat de energie weer vrij door kan stromen en er ruimte ontstaat.
Hierdoor voel je je lichamelijk en geestelijk beter en ben je dus jezelf aan het helen.

Dit gaat dan ook verder in je dagelijkse leven, waardoor je je beter leert ontspannen, beter kunt slapen en bovendien beter kunt concentreren.  Een ieder doet de oefeningen op zijn/haar manier, binnen de mogelijkheden die het lichaam aangeeft. Het gaat niet om prestatie.
Hatha yoga is niet zweverig en je hoeft er ook niet lenig voor te zijn.

Na langere tijd van beoefening word je van zelf soepeler en sterker.
De ademhalingsoefeningen geven je meer ruimte en verbeteren de algehele conditie.

Een warme groet,

Karin Snijders



Oefening maand maart 2017 - Vooroverbuiging

Je staat rechtop met beide voeten op heupbreedte, een rechte rug, de schouders zijn ontspannen, de nek is lang en de onderkaak is ontspannen.

Laat op een uitademing de kin op de borst vallen. Rol nu als het ware wervel voor wervel naar beneden, terwijl je rustig in en uit ademt. Je gaat mee met het gewicht van je hoofd, de beide armen. Hou de knieen gestrekt. Je laat het bovenlichaam zover mogelijk naar beneden hangen. Ontspan je schouders en je nek. Vouw nu beide handen op de onderrug, strek de beide armen op een inademing en laat dan uitademend de beide armen over het hoofd heen vallen. Adem rustig in en uit.

Wil je oefening afbreken dan breng je eerst de gevouwen handen naar de onderrug en laat dan op de volgende uitademing de handen uit elkaar glijden zodat de armen weer naar beneden hangen. Buig dan licht de knieen en kom weer rustig omhoog op een inademing. Dan zet je je hoofd weer recht op de wervelkolom.


Oefening maand april 2017 - Zijwaartsebuiging

De voeten staan evenwijdig op de grond en je staat recht en ontspannen. De armen hangen los lang je lichaam. Op een inademing breng je beide armen omhoog tot de handen tegen elkaar komen. Je strekt op en buigt dan naar rechts. Je kunt je hoofd richting het plafond draaien zodat de strekking nog sterker wordt. Adem rustig in en uit. Op een inademing breng je de armen weer omhoog en je strekt door en buigt nu het bovenlichaam naar links. Kijk weer richting plafond. Na een aantal ademhalingen kom je omhoog, strek op een inademing jezelf op en breng dan op een uitademing de beide armen zijwaarts naar beneden.

Blijf tijdens de zijwaartse buiging een aantal ademhalingen achter elkaar in de zelfde houding.

Tracking-ID UA-96544676-1